19 Ocak 2012 Perşembe

Sıcak Simit ve Mehlep(Mahlep) ağacım..


Sıcak ekmek kokan memleketler...

özledik galiba sıcak ekmek kokularını,kafasında bir tepsi dizili sıcak simit satan çocuğun bağırışını,dallardan meyve kopardığımız,sek sek ,misket,evcilik oynadığımız günleri....
Büyümek bir bakıma özlem demek sanırım..Büyüdükçe herşey değişti..Bugün çocukluğumu özledim ben..

Sizlere de çocukluğumda bahsedeceğim biraz güzelce dinleyin anlatmayı severim ben :)

Bizim oralar çok güzeldir.Yeşil yemyeşil kiraz ağaçları,ıhlamur ağaçları,kavaklar,bilirmisiniz bilmem adı mehlep olan büyük oyun ağacımız vardı.
Bu mehlep dediğimiz ağacın küçük yemişleri olurdu mercimek boyunda kırmızı çok olgunlaşınca sıyah..Yeniliyorduda olsa gene yerim.Ekşimsi ama tatlı bir tadı vardı.Çekirdeklerinden de ilaç yapılıyor diye duymuştum.Oyüzden çekirdeğini de yerdim ben :)))    Bahar mevsiminde de  çiçek açar resimdeki gibi ve çookkkk güzel kokardı.

Bizim mahallede ki tüm çocuklar o dev ağacın dallarına çıkar evcilik oynardık .Garip biraz ağaçta evcilik oynamak tabii :D

Ama çok keyifli oluyordu . Ben yüksek bir dalı vardı oraya çıkar kitap bile okurdum yalan söylemiyorum gerçekten.. Haftasonları çok güzel oluyordu sabahları kahvaltıdan önce ağaca tırmanırdım kahvaltı hazır olunca annem bağırırdı balkondan ..

Orası benimdi sanki..
Öyle işte içimden yazmak geldi..
http://fizy.com/#s/1ajfyv
müzik dinlerken okumak daha keyifli :)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder